زهرا ساداتزهرا سادات، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 5 روز سن داره

ninidokhmal

کاردستی و بازی کودکانه

1392/12/6 18:17
نویسنده : هدیه
850 بازدید
اشتراک گذاری

بازی با کودکان .. ماهیهای آهنربایی

 

یه آموزش و بازی برای کوچولوهای دوست داشتنی ..

با کودک خودتون این ماهی های کوچولو رو درست کنید و بعد از بازی با اونها لذت ببرید .. 

به کمک پارچه های نمدی یا فوتر الگوی ماهی های کوچیک رو روی کاغذ در بیارید .. الگو رو روی پارچه گذاشته و به تعدادی که میخواید از اون برش بزنید .. 

آهنرباهای کوچیک رو به کمک چسب به بدن ماهی بچسبونید و بعد یه برش دیگه از ماهی روی اون قرار بدید تا مگنت ها پیدا نباشه ..

به کمک یه چوب کوچیک یا میله پلاستیکی و یه آهنربا و کمی کاموا یه چوب ماهیگیری برای بازی درست کنید ..

 

از ماهیگیری در کنار کودک خودتون لذت ببرید :) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خمیر بازی دست ساز کودکان

 

 

 

خمیر بازی یکی از بازیهای مورد علاقه بچه هاست ولی به خاطر شیمیایی بودنش و اینکه ممکنه کودک اون رو به دهن بذاره خیلی از والدین از خرید خمیر خودداری میکنند .. با آموزش امروز میتونید به راحتی خمیر بازی رو در خونه با مواد خوراکی تهیه کنید و اون رو در اختیار کودک خودتون قرار بدید تا اگه کودکتون تکه ای از خمیر رو به دهن گذاشت هم مشکلی پیش نیاد !

مواد لازم برای تهیه این خمیر :

آرد یک پیمانه

نمک یک چهارم پیمانه 

یک فنجان آب

پودر تارتار 2 قاشق غذاخوری

روغن 2 قاشق غذاخوری

رنگ خوراکی 

ابتدا آرد و نمک و پودر تارتار رو با هم مخلوط کنید و اونها رو در یه قابلمه نچسب بریزید .. در مرحله بعدی روغن و آب رو اضافه کنید .. قابلمه رو روی حرارت متوسط قرار بدید و مرتب هم بزنید . اونقدر مواد رو هم بزنید تا مواد کم کم سفت بشه و به شکل یه توپ خمیری در بیاد و از قابلمه جدا بشه ..

 

خمیر رو در ظرفی قرار بدید تا خنک بشه .. حالا به خمیر رنگهای خوراکی مورد نظرتون رو اضافه کنید .. رنگ رو کم کم اضافه کنید تا به اون رنگی که میخواید برسید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یه بازی رنگی با پاستا برای کودکان

 

 

 

امروز میخوایم یه بازی رنگی و آموزشی که به خلاقیت کودک شما کمک میکنه رو اینجا مرور کنیم ..

به یه سری پاستای لوله ای نیاز داریم ( پاستاها از مدلی باشه که بشه کاموا رو از داخلش عبور بدید ) .. چند تا شیشه کوچیک مربا هم نیاز داریم که داخلش رو با تعدادی پاستا پر میکنیم و روش رو کمی آب به همراه رنگ خوراکی میریزیم .. یک روز صبر میکنیم تا پاستاها کاملا رنگی بشن .. بعد اونها رو از رنگ خارج کرده و روی دستمال آشپزخونه بچینید تا اضافه رنگش گرفته بشه و کاملا خشک بشه ..

پاستاهای رنگی ما آماده س .. یه تکه کاموا رو به همراه پاستاها در اختیار کودک قرار بدید و نظاره گر باشید ! 

 

بعد از اینکه کوچولوی شما از این کار حوصلش سر رفت میتونید ظرفای رنگی کوچیکی رو در اختیارش قرار بدید تا پاستاهای رنگی رو داخل اونها بریزه و این طوری هم مدتی سرگرم شه .. میتونید از این روش برای آموزش رنگها به کودک هم استفاده کنید .

تجربه هاتون رو در مورد بازی های آموزشی با کودک خودتون برای ما بنویسید ..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاپوش برای نوزاد دختر

 

 

 

امروز یه آموزش قشنگ و دوست داشتنی داریم مختص مامان های دختر دار .. یا مامانایی که یه نی نی ناز دخمل تو شکمشون دارن و منتظر دنیا اومدنش هستن :)

پیشنهاد میکنم از این پاپوشهای قشنگ برای دختراتون درست کنید و چند ماه اول برای عکسای آتلیه یا مهمونی های مختلف از اونها در رنگهای مختلف استفاده کنید ..

برای درست کردن این پاپوش های قشنگ به یه گل درشت نیاز دارید که میتونید گل رو خودتون درست کنید یا اینکه از گلهای آماده ای که تو بازار هست استفاده کنید .. کش پهنی رو به طول تقریبا ده سانت یا کمتر (بسته به دور کف پای کوچولوتون ) به زیر گل متصل کنید .. در اینجا از چسب حرارتی برای چسبوندن کش استفاده کرده ولی به نظر من برای محکم کاری اون رو به گل بدوزید ..

یه کش دیگه برای افتادن پشت ساق پای کوچولوتون مطابق شکل به گل متصل کنید و یه تکه پارچه نرم رو حتما زیر گل بدوزید یا بچسبونید تا زبری گل پای کوچولوتون رو اذیت نکنه ..

با انجام این مراحل ساده میتونید پاپوشای خوشگل و رنگی رنگی برای لباسای مختلف دختر کوچولوتون درست کنید و لذتش رو ببرید ..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یه ایده جالب برای بازی بچه ها

 

 

 

سرگرم کردن بچه ها توی خونه همیشه راحت نیست .. گاهی میشه با وسایل و اسباب بازی های کودکان یه سرگرمی دیگه براشون ایجاد کنیم تا هم براشون تنوع داشته باشه هم خلاقیت بچه در همه زمینه ها بیشتر بشه .. 

معمولا بچه ها توی اسباب بازی هاشون لگوهای چوبی یا پلاستیکی دارن .. میتونید با چسبوندن مگنت های کوچیک پشت لگوها یه سرگرمی جدید رو برای کوچولوتون فراهم کنید ..

اگه لگوهاتون کوچیک هست میتونید مگنت ها رو به تکه های ریز تر قسمت کنید ..

بعد از آماده شدن از یه سینی فلزی یا حتی قالب فر میتونید برای بازی کودکتون استفاده کنید .. 

در یخچال هم میتونه گزینه خوبی برای بازی بچه ها با این لگوهای آهنربایی باشه ..

 

 

 

 

 

 

 

یه بازی آموزشی و دست ساز برای بچه ها

 

 

 

یه ایده بسیار جالب و سرگرم کننده برای کودکان سه سال به بالا ..

هدف :آشنایی با شکلهای هندسی و تعداد ضلع ها و آموزش ساخت اشکال مختلف 

برای این بازی به تعداد زیادی چوب بستنی نیاز داریم .. این چوب ها در فروشگاه هایی که وسایل کاردستی میفروشن یافت میشه .. اگه پیدا نکردید باید یه مدت مرتب بستنی بخورید و چوب هاش رو جمع کنید :دی

به دو طرف هر چوب بستنی یه مگنت بچسبونید و از کودک بخواهید تا شکلهایی رو با اونها ایجاد کنه ..

 

 میتونید از یه سطح فلزی هم برای این تصویر سازی کودک استفاده کنید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ستاره های کاغذی

 

 

 

ستاره های کاغذی سه بعدی یکی از قشنگ ترین کاردستی هایی هست که من دیدم .. درست کردنش احتیاج به تمرین داره ولی وقتی درستش کنی دلت میخواد از همه رنگش رو داشته باشی :)

این ستاره ها توی ظروف شیشه ای و تزئین میزها در مناسبتهای مختلف میتونه کاربرد داشته باشه یا میتونید ستاره ها رو روی سیخ چوبی بچسبونید و با اون میزهای خودتون رو تزئین کنید .

برای درست کردن این ستاره های زیبا مراحل زیر رو دنبال کنید .. 

مرحله آخر یه کم مشکل به نظر میرسه که فقط کمی تمرین میخواد .. در واقع با کمک ناخن و انگشت خیلی آروم باید ضلع های پنج ضلعی ایجاد شده رو به داخل فرو ببرید و به ستاره شکل بدید ..اگه دفعه اول موفق نشدید ناامید نشید .. چند بار که درستش کنید بالاخره یاد میگیرید :)

 

 

 

 

 

 

 

بازی حافظه برای بچه ها

 

 

 

یه بازی فکری برای کودکان 3 تا 6 سال ..

با کمی مقوا و چوب بستنی میتونید این بازی جالب رو برای کوچولوتون درست کنید ( البته با مقوای ساده و بدون چوب بستنی هم این کارو میشه کرد ولی این طوری جذابیتش برای کودک بیشتره )

روی هر کدوم از بستنی ها یه طرح ایجاد کنید .. برای ایجاد طرح میتونید از کاغذهای رنگی , برچسبهای آماده استفاده کنید یا حتی خودتون شکلی رو نقاشی کنید .. فراموش نکنید از هر طرحی دو تا آماده کنید ..

حالا بستنی ها رو از پشت روی میز قرار بدید و از کوچولوتون بخواین با برگردوندن بستنیها شکلهای مثل هم رو پیدا کنه .. اگه برگه ای رو اشتباه برداشت اون رو دوباره از پشت روی میز قرار بدید .. 

این بازی فکری رو میشه برای کودکان بزرگتر با حروف الفبا یا اعداد هم انجام داد ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ninidokhmal می باشد